Til Daglig Andagt
15 Feb: Lyt Til Guds Stemme

Mit Legeme Er Et Tempel For Helligånden, Forløst, Renset Ved Jesu Blod
Af Derek Prince

Vores skæbner, på godt og ondt, afgøres af den stemme, vi vælger at lytte til. At lytte til Herrens røst og adlyde, hvad han siger, vil bringe velsignelser. At ignorere Herrens røst vil medføre mange forbandelser. Det er umuligt at adlyde Gud uden først at høre hans stemme, for hans stemme fortæller os, hvad han kræver.

Mange bekendende kristne er ufølsomme over for Guds stemme. Vi fortsætter måske vores religiøse aktiviteter og pligter, men de er sædvanlige og formelle – bare mønstre, vi har dyrket, som mangler en konstant bevidsthed om Guds stemme. Gennem alle forvaltninger beder Gud sit folk om at lytte til hans røst.

I Jeremias 7 forklarede Gud, hvad han virkelig krævede af Israel, da han forløste dem fra Ægypten. Det første, han havde i tankerne, var ikke at holde loven for at ofre, men at lytte til hans røst. Det var hans stemme, der ville få dem til at holde loven og bringe de nødvendige ofre. Blot at overholde lovens ydre var til ingen nytte, hvis de ikke gjorde det som et resultat af at høre Herrens røst. Guds nøglekrav er, at vi lytter til hans stemme.

"For jeg talte ikke til dine fædre eller befalede dem på den dag,
da jeg førte dem ud af Ægyptens land, angående brændofre eller slagofre.
Men dette er, hvad jeg befalede dem, idet jeg sagde: ‘Adlyd min røst,
så vil jeg være jeres Gud, og I skal være mit folk.’” (Jeremias 7:22-23).

Det enkle krav er: "Adlyd min røst, så vil jeg være din Gud." Det opsummerer det så enkelt som muligt.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod og din Helligånds værk. Jeg proklamere at jeg vil lytte til Herrens røst og adlyde, hvad han siger. Jeg proklamere hans sandhed for mig: "Adlyd min røst, så vil jeg være din Gud." Mit legeme er et tempel for Helligånden, forløst, renset ved Jesu blod. Amen.


Til 16 Feb.